مقاله های دیبارو

طرز تهیه کافه گلاسه کافه شاپی + راهنمای تزیین + طعم عالی

طرز تهیه کافه گلاسه

کافه گلاسه بهترین نوشیدنی کشور فرانسه میباشد که در سراسر جهان و کافه رستوران دیبارو مخصوصا کسانی که بعد از رزرو کافه برای تولد ، کافه گلاسه سفارش می دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو ما در این پست جدید سایت دیبارو قصد داریم تا به شما طرز تهیه کافه گلاسه را آموزشد دهیم پس با ما همراه باشید.

سفارش آنلاین غذا

طرز تهیه کافه گلاسه

مواد لازم برای طرز تهیه کافه گلاسه برای 2 نفر

شیر تازه : 1 لیوان

شکر برای تهیه کافه گلایه : 1 قاشق مربا خوری ( طبق سلیقه میتوانید مقدار شکر را کم یا زیاد کنید)

بستنی : بین 4 تا 7 اسکوپ بر اساس سلیقه شخصی

سس شکلات : به اندازه کافی

نسکافه برای طرز تهیه کافه گلاسه : 2 تا 4 قاشق غذاخوری (دلخواه)

طرز تهیه کافه گلاسه
طرز تهیه کافه گلاسه

مرحله اول طرز تهیه کافه گلاسه

طرز تهیه کافه گلاسه ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. در مرحله اول از طرز تهیه کافه گلاسه انتخاب شیر مناسب است . پیشنهاد ما شیر کم چرب میباشد. بعد از انتخاب شیر مناسب آنرا در یک ظرف میریزیم و روی گاز به خوبی شیر را می جوشانیم تا ببینیم که شیر سالم است یا خیر.

مرحله دوم طرز تهیه کافه گلاسه

بعد از انکه موتجه شدیم شیر سالم است . شیر را روی حرارت قرار میدهیم تا نسکافه و شکر را به شیر اضافه کنیم.
سپس شیر را هم می زنیم تا شکر و نسکافه با شیر به طور کامل ترکیب شود.
بعد از اینکه شیر با نسکافه و شکر ترکیب شد آنرا باید در یخچال قرار دهیم تا به طور کامل سرد شود.

مرحله سوم طرز تهیه کافه گلاسه

در مرحله سوم از طرز تهیه کافه گلاسه که بیشتر مربوط به دیزاین کافه گلاسه میباشد ، باید سس شکلات را درون لیوان بریزید و آنرا به دیواره های لیوان بمالید تا کافه گلاسه شما مانند کافی شاپی ها ظاهر خوشگل تری داشته باشد.

مرحله چهارم طرز تهیه کافه گلاسه

در این مرحله باید به شیر سر بزنید تا ببینید شیر سرد شده است یا نه. بعد از سرد شدن شیر ، باید آن را به مقدار کمی داخل لیوان هایی که پایه بلند تری دارد بریزید . سپس اسکوپ های بستنی را به تعداد دلخواه در لیوان ها میریزیم و باقی لیوان را با شیر نسکافه ای که خنک شده است پر می کنیم.

مرحله پنجم طرز تهیه کافه گلاسه

اکنون کافه گلاسه ما حاضر شده و آماده میل کردن است. در این مرحله از طرز تهیه کافه گلاسه میتوانید طبق سلیقه خود کافه گلاسه را با پودر نارگیل یا پودر کاپوچینو – پسته – بادام و سایر خوراکی ها تزیین کنید.

طرز تهیه کافه گلاسه
طرز تهیه کافه گلاسه

درباره کافه گلاسه

کافه گلاسه (Café Glacé) نوشیدنی‌ای محبوب در دنیای قهوه است که معمولاً با ترکیب قهوه، بستنی و بستنی‌نواز، نوشابه یا دسر‌های مختلف تهیه می‌شود. این نوشیدنی، به خصوص در فصل‌های گرم سال، بسیار محبوب است و از طعم خنک‌کننده بستنی در کنار مزه قهوه لذت بخش است.

اصولاً کافه گلاسه یا قهوه بستنی، یک نوشیدنی خنک و نیمه جامد است که در بسیاری از قهوه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود. این نوشیدنی بر اساس دو مؤلفه اصلی، یعنی قهوه و بستنی تهیه می‌شود.

تاریخچه کافه گلاسه به طور دقیق مشخص نیست، اما احتمالاً ابتدا در قرن بیستم یا بیست‌ویکم میلادی شکل گرفته است. ایده استفاده از بستنی در کنار قهوه احتمالاً در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه به وجود آمد که به‌عنوان مراکز قهوه‌خانه‌ها و قهوه‌نوشی‌ها معروف هستند.

استفاده از بستنی در قهوه، به خصوص در دهه‌های 1950 و 1960 در ایتالیا و آمریکا، رواج یافت و تبدیل به یک نوشیدنی محبوب شد. این ایده به سرعت به دیگر کشورها گسترش یافت و انواع مختلفی از کافه گلاسه به وجود آمد که تا به امروز همچنان مورد استقبال مخاطبان علاقه‌مند به قهوه و بستنی قرار دارد.

هر چند که نمی‌توان تاریخچه دقیق و اصولی راجع به ابداع کافه گلاسه آورد، اما این نوشیدنی امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع قهوه‌های خنک شناخته می‌شود و به لطف ترکیب شیرینی و خنکی بستنی با طعم و مزه مخصوص قهوه، بسیاری را مسحور خود می‌کند.

بازگشت به لیست

1 نظر در “طرز تهیه کافه گلاسه کافه شاپی + راهنمای تزیین + طعم عالی

  1. مینا گفت:

    واااای خیلی عااالی شد ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *