مقاله های دیبارو

طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا

پیتزا یکی از پر طرفدارترین غذاهای ایتالیایی جهان است، این غذای خوشمزه که از ایتالیا آمده است متشکل از نان گرد و صاف، پنیر، سس گوجه فرنگی و دیگر ترکیبات دلخواه مثل مرغ، قارچ و سبزیجات است که این ترکیبات، طعم های لذیذ و متنوعی را ایجاد می کنند.

خمیر پیتزا پایه و اساس هر پیتزایی است. مخلوطی ساده از آرد، مخمر، آب، نمک و گاهی روغن است که وقتی به درستی با هم ترکیب شوند و ور بیایند، پوسته ای لذیذ و سیر کننده ایجاد می کند.انتخاب خمیر در طرز تهیه خمیر پیتزا باید صاف، کشدار و کشدار باشد و بافت کمی چسبنده داشته باشد که کار با آن را آسان کند. خمیر را می توان با دست یا در میکسر درست کرد و قبل از فرم دادن و پخت باید اجازه داد حداقل یک ساعت ور بیاید.

یک خمیر پیتزای خوب در طرز تهیه خمیر پیتزا باید از بیرون ترد و در عین حال از داخل نرم و جویدنی باشد و پایه ای عالی برای تمام مواد مورد علاقه شما ایجاد کند.

درست کردن خمیر پیتزا در خانه یک فرآیند سرگرم کننده و مفید است که به شما امکان می دهد پیتزا خود را مطابق میل خود سفارشی کنید.
می توانید انواع مختلفی از آرد را آزمایش کنید، مانند گندم کامل یا بدون گلوتن، یا گیاهان و ادویه ها را برای طعم بیشتر به خمیر اضافه کنید. امکانات بی پایان است و رضایت از تهیه خمیر خود از ابتدا بی نظیر است. با کمی تمرین و حوصله، هر کسی می تواند یک خمیر پیتزای خوشمزه درست کند که دوستان و خانواده خود را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر شما هم دوست دارید خودتان در خانه پیتزا درست کنید، در این صفحه آموزشی از رستوران دیبارو همراه ما باشید تا طرز تهیه خمیر پیتزا را آموزش دهیم. بعد از تهیه خمیر پیتزا نیز تنها کاری که باید انجام دهید، چیدن مخلفات روی آن و گذاشتن داخل فر است تا پیتزای خوشمزه شما در کمتر از یک ساعت آماده شود. در ادامه ما را دنبال کنید.



برای سفارش آنلاین غذا از کافه رستوران دیبارو در محدوده پیروزی تهران کلیک کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا

خمیر پیتزا یکی از خمیرهای معروف است که با دستورهای متفاوتی درست می شود.

بعضی در تهیه خمیر از آرد سفید یا همان آرد گندم استفاده می کنند و بعضی دیگر نیز آرد قنادی را ترجیح می دهند تا بافت خمیر کمی لطیف تر شود.

در اینجا روش سریع تهیه خمیر پیتزا را آموزش می دهیم. مواد لازم برای 4 تا 5 نفر عبارتند از :

  • آرد سفید : 3 لیوان
  • تخم مرغ : 1 عدد
  • شکر : 2 قاشق چای خوری
  • خمیر مایه فوری : 1 قاشق غذاخوری
  • نمک : 1 قاشق چای خوری
  • شیر یا آب ولرم : 1 پیمانه
  • روغن : 6 تا 7 قاشق غذا خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا فوری و ساده
طرز تهیه خمیر پیتزا

تمام مواد را آماده کنید و کنار دست خود بگذارید سپس به ترتیب مراحل زیر، ادامه دهید :

مرحله اول روش تهیه خمیر پیتزا

سه لیوان آرد را دو بار از صافی رد کنید تا ناخالصی های آن جدا شوند. همچنین الک کردن آرد باعث می شود که خمیر منسجم تر شود.

مرحله دوم درست کردن خمیر پیتزا

در مرحله بعد باید داخل یک کاسه یا لیوان بزرگ، آب ولرم را بریزید و سپس 1 قاشق از شکر و خمیر مایه را داخل آن اضافه کنید و درب کاسه یا لیوان را بگذارید تا به عمل بیاید.

مرحله سوم روش تهیه خمیر پیتزا

در حین آماده شدن خمیر مایه، در یک ظرف تخم مرغ، شکر باقی مانده، روغن و نمک را با قاشق هم بزنید تا بافت یکدستی پیدا کند.

مرحله چهارم طرز تهیه خمیر پیتزا

بعد از الک کردن آرد، آن را داخل ترکیب تخم مرغ و شکر بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر جمع شود. بعد از اینکه خمیر جمع شد، آن را روی سطح کار بیاورید.

مرحله پنجم روش درست کردن تهیه خمیر پیتزا

حالا باید به مدت حدودی یک ربع خمیر را ورز دهید و اینکار را تا جایی ادامه دهید که دیگر به دست نچسبد. اگر آرد نیاز بود، مقداری اضافه کنید اما حواستان باشد که آرد زیاد هم باعث خشک شدن خمیر می شود.

مرحله ششم طرز تهیه خمیر پیتزا ساده

بعد از ورز دادن خمیر، آن را با روغن به خوبی چرب کنید و سپس داخل یک کاسه با اندازه بزرگ قرار دهید. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و بهتر است یک پارچه تمیز و کمی ضخیم هم روی کاسه بیاندازید و حدود یک ساعت اجازه دهید تا استراحت کند.

مرحله هفتم روش تهیه خمیر پیتزا ساده و در کمترین زمان

بعد از حدود یک ساعت، به خمیر سر بزنید اگر حجم آن دو برابر شده بود، هوای اضافی آن را بگیرید و سپس به سطح کار بیاورید. حالا باید خمیر را به اندازه های مساوی تقسیم کرده و چونه کنید.

مرحله هشتم طرز تهیه خمیر پیتزا

هر چونه از خمیر را داخل قالب پیتزا قرار دهید و آن را با دست باز کنید. بهتر است دست خود را با کمی روغن چرب کنید تا باز کردن خمیر آسان تر شود. بعد از پهن کردن خمیر، روی آن را با مواد دلخواه پر کنید و داخل فر قرار دهید تا بپزد.

طرز تهیه خمیر پیتزا

نکات مهم در تهیه خمیر پیتزا و روش تهیه نان پیتزا

برای تهیه خمیر پیتزا برخی نکات را باید مد نظر قرار دهید از جمله آنکه :

ورز دادن خمیر باید به خوبی انجام شود و حداقل به 15 دقیقه زمان لازم دارد.

اگر می خواهید خمیر تردی داشته باشید، به جای آب از شیر استفاده کنید.

برای تهیه خمیر پیتزا می توانید از آرد قنادی یا آرد سفید استفاده کنید.

از آرد مرغوب استفاده کنید: آردی که استفاده می کنید نقش زیادی در بافت و طعم خمیر پیتزا در طرز تهیه خمیر پیتزا شما دارد. به دنبال آرد باکیفیت باشید که دارای محتوای پروتئینی در حدود 12-14 درصد باشد، زیرا این به شما تعادل خوبی از رشد و نرمی می دهد.

مواد خود را خوب مخلوط کنید: زمانی که خمیر خود را مخلوط می کنید، مطمئن شوید که آن را کاملاً مخلوط کنید تا همه مواد به طور یکنواخت پخش شوند. می توانید این کار را با دست یا با میکسر انجام دهید.

بهترین دما برای طرز تهیه خمیر پیتزا دمایی بین 35 تا 45 درجه سانتی گراد میباشد.

اگر خمیر را زیاد ورز نداده باشید ممکن است خمیر پیتزا پاره شود, دلیل پاره شدن خمیر پیتزا هم این است که چون زیاد ورز داده نشده است حالت کشی به خود نگرفته و در نتیجه پاره میشود.

خمیر را زیاد ورز ندهید: در حالی که مهم است که خمیر خود را به خوبی مخلوط کنید، اما زیاده روی نکنید. کار زیاد روی خمیر می تواند باعث سفت شدن آن شود. فقط آنقدر هم بزنید تا خمیر جمع شود و سپس استراحت دهید.

خمیر را بگذارید تا ور بیاید: پس از مخلوط کردن خمیر در طرز تهیه خمیر پیتزا، اجازه دهید استراحت کند و حداقل یک ساعت یا تا زمانی که حجم آن دو برابر شود. این به مخمر زمان می دهد تا کار خود را انجام دهد و پوسته ای سبک و هوا ایجاد کند.

خمیر را بگذارید تا ور بیاید: پس از مخلوط کردن خمیر، اجازه دهید استراحت کند و حداقل یک ساعت یا تا زمانی که حجم آن دو برابر شود.

با تاپینگ ها آزمایش کنید: هنگامی که دستور پخت خمیر خوبی داشتید، از آزمایش با تاپینگ های مختلف نترسید. پنیر، گوشت و سبزیجات مختلف را امتحان کنید تا ترکیب پیتزای عالی خود را پیدا کنید.

نتیجه گیری

ممنون از شما که تا انتها همراه ما بودید امیدواریم آموزش ارائه شده برای شما مفید باشد. اگر هم ایده یا نظری برای تهیه خمیر پیتزا دارید خوشحال می شویم برای ما کامنت کنید. برای مشاهده منوی رستوران بر روی این لینک کلیک کیند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *