مقاله های دیبارو

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

چه کسی سیب زمینی سرخ کرده ترد و چاشنی شده را دوست ندارد؟ طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ساده تر از آن چیزی است که فکر را میکنید.
سیب زمینی سوخاری یک غذای جانبی کلاسیک هستند که به خوبی با همبرگر، هات داگ، ساندویچ و تقریباً هر چیز دیگری که می توانید تصور کنید جفت می شود. سیب زمینی سرخ کرده بدون شک یک آیتم عالی در فست فود دیبارو است که در انواع مختلف سرو میشود. برای سفارش آنلاین غذا به صفحه اصلی مراجعه کنید.

سیب زمینی سرخ کرده یکی از میان وعده های بسیار محبوب بین مشتریان ما است مخصوصا آن دسته از عزیزانی که برای رزرو کافه برای تولد به ما مراجعه می کنند.

اما با وجود محبوبیت آنها، درست کردن سیب زمینی سرخ کرده عالی می تواند کمی چالش برانگیز باشد. در این مقاله، نکات و ترفندهایی را برای درست کردن بهترین سیب زمینی سرخ کرده که ذائقه شما را به رقص درآورد، مرور می کنیم. همچنین اگر به دنبال آموزش درست کردن پاستا آلفردو هستید میتوانید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

سفارش آنلاین غذا با 15 درصد تخفیف از رستوران دیبارو در محدوده پیروزی تهران

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

آموزش طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی مناسب را انتخاب کنید: همه سیب زمینی ها در درست کردن سیب زمینی سرخ کرده یکسان نیستند. شما می خواهید سیب زمینی ای را انتخاب کنید که نشاسته متوسطی داشته باشد، مانند سیب زمینی راست یا آیداهو. این سیب زمینی ها رطوبت کمی دارند، به این معنی که وقتی سرخ می شوند به خوبی ترد می شوند. از سیب زمینی های مومی مانند قرمز یا یوکان گلد استفاده نکنید، زیرا رطوبت بیشتری دارند و می توانند خیس شوند.

آنها را به طور مساوی برش دهید: برای اطمینان از پختن یکنواخت سیب زمینی های سرخ شده، مهم است که آنها را به اندازه های مساوی برش دهید. اندازه ایده آل حدود 7 تا 10 سانتی متر اینچ است. اگر آنها را با دست برش می دهید، سعی کنید اندازه آنها را مساوی برش دهید تا جلوه زیبایی داشته باشد. از طرف دیگر، می توانید از ماندولین یا کاتر سرخ کردنی برای تهیه سیب زمینی یکدست استفاده کنید.

آنها را در آب سرد خیس کنید: خیساندن سیب زمینی سرخ شده در آب سرد قبل از سرخ کردن می تواند به حذف نشاسته اضافی و ترد شدن آنها کمک کند. به سادگی سیب زمینی های خرد شده خود را قبل از سرخ کردن به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یک کاسه آب سرد قرار دهید. پس از خیساندن آنها، مطمئن شوید که آنها را کاملاً آبکش کرده و با دستمال کاغذی خشک کنید.

آنها را دو بار سرخ کنید: راز داشتن سیب زمینی سرخ کرده ترد این است که آنها را دو بار سرخ کنید. سرخ کردن اول باید در دمای پایین تر، حدود 325-350 درجه فارنهایت، به مدت 3-4 دقیقه انجام شود. با این کار سیب زمینی سرخ شده بدون سرخ شدن زیاد پخته می شود. بعد از اولین سرخ کردن، سیب زمینی های سرخ شده را از روغن خارج کنید و بگذارید چند دقیقه خنک شوند. سپس دمای روغن را به ۳۷۵ درجه فارنهایت برسانید و سیب زمینی سرخ شده را ۲ تا ۳ دقیقه دیگر یا تا زمانی که قهوه ای طلایی و ترد شود سرخ کنید.

یکی از ترفند های فوق العاده که در سیب زمینی های رستوران ها و فست فودی ها مشاهده میکنید همین نکته است که سیب زمینی ها را 2 بار سرخ میکنند. سپس آنها را در داخل توری فلزی میریزیم تا روغن آن خارج شود. همچنین در رستوران دیبارو از همین نکات برای سرخ کردن سیب زمینی استفاده میشود

آنها را کاملاً مزه دار کنید: وقتی سیب زمینی سرخ شد، وقت آن است که مقداری چاشنی اضافه کنید. نمک یک انتخاب عالی است، اما می‌توانید پودر سیر، پاپریکا یا حتی پنیر پارمزان رنده شده را برای طعم بیشتر اضافه کنید. سیب زمینی های سرخ شده را در حالی که هنوز داغ هستند با چاشنی دلخواه خود بریزید و بلافاصله سرو کنید.

با پیروی از این نکات و ترفندها، در راه درست کردن بهترین سیب زمینی سرخ کرده که تا به حال خورده اید، خواهید بود. چه به عنوان میان وعده و چه به عنوان غذای جانبی از آن لذت ببرید، سیب زمینی سرخ شده قهوه ای طلایی و ترد مطمئنا راضی کننده خواهد بود. پس کمی سیب زمینی بردارید و سرخ کنید!

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

تاریخچه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده ، تاریخچه طولانی و جالبی دارد. علیرغم نام آنها، آنها در واقع اهل فرانسه نیستند، بلکه در اواخر قرن هفدهم در بلژیک ایجاد شده اند. داستان از این قرار است که در ماه‌های زمستان، زمانی که رودخانه‌ها یخ می‌زد و ماهی نمی‌توانستند صید کنند، روستاییان بلژیکی به جای آن، نوارهای نازکی از سیب‌زمینی را سرخ می‌کردند.

این سیب زمینی سرخ کرده در سراسر بلژیک رایج شد و در نهایت به کشورهای همسایه گسترش یافت. در ایالات متحده، سیب زمینی سرخ شده به یک غذای اصلی در صنعت فست فود تبدیل شد و مک دونالد یکی از اولین کسانی بود که آنها را در دهه 1940 معرفی کرد. امروزه سیب زمینی سرخ شده یک پیش غذای محبوب است که در رستوران ها و فست فودهای زنجیره ای در سراسر جهان سرو می شود.

سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی که به آن سیب زمینی سرخ شده بلژیکی یا سیب زمینی سرخ شده نیز می گویند، یک لذت آشپزی است که قلب و ذائقه مردم در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این نوارهای ترد و طلایی رنگ سیب زمینی چیزی بیش از یک غذای جانبی است.

آنها بخشی نمادین از فرهنگ و غذاهای بلژیکی هستند. چیزی که سیب زمینی سرخ شده بلژیکی را متمایز می کند، روش پخت منحصر به فرد آن است. آنها دو بار سرخ می شوند، ابتدا در دمای پایین تری برای پختن سیب زمینی، و سپس در دمای بالاتر برای رسیدن به ترد بیرونی عالی. نتیجه یک بافت لذیذ است که از بیرون ترد و در داخل نرم و کرکی است.

سیب زمینی سرخ شده بلژیکی به طور سنتی با مجموعه ای از سس های خوش طعم مانند سس مایونز، سس کچاپ یا غذای معروف بلژیکی، سس آندالوس سرو می شود. سیب زمینی سرخ شده بلژیکی چه به عنوان میان وعده و چه به عنوان همراه با غذای اصلی لذت ببرید، یک میان وعده لذیذ واقعی است که شما را برای خوردن بیشتر وسوسه میکند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *