مقاله های دیبارو

طرز تهیه پاستا آلفردو به روش رستورانی 🍝 ویدیو آموزشی

طرز تهیه پاستا آلفردو

سس آلفردو یکی از پرطرفدارترین سس های کشور ایتالیا است و به انواع دستورهای مختلفی تهیه می شود که مواد اصلی آنها فقط حاوی خامه، سیر، پنیرو شیر است.

وقتی برای طرز تهیه پاستا آلفردو قارچ، مرغ یا سبزیجات را به این دستور سس مخصوص ایتالیایی اضافه می کنید، دنیایی از طعم های فوق العاده را خواهید دید. ما دراین مقاله از رستوران دیبارو قصد داریم طرز تهیه پاستا آلفردو را به شما به صورت کامل و مرحله به مرحله توضیح دهیم.


پاستای آلفردو یک غذای کلاسیک ایتالیایی است که مورد علاقه بسیاری در سراسر جهان است. این غذا از نودل های بلند و نازک تشکیل شده است که معمولاً فتوچینی هستند و با سس غنی و خامه ای ساخته شده از کره، خامه غلیظ و پنیر پارمزان پوشانده می شوند.

این سس با سیر، نمک و فلفل سیاه چاشنی می شود و گاهی اوقات حتی از مواد دیگری مانند قارچ یا مرغ برای طعم و بافت بیشتر استفاده می شود. این غذا معمولاً داغ سرو می شود و با جعفری خرد شده و پنیر پارمزان رنده شده تزئین می شود.

پاستا آلفردو یک انتخاب عالی برای یک وعده غذایی آرام و دلپذیر در کنار سیب زمینی سرخ کرده است که برای یک شب دنج یا یک موقعیت خاص مناسب است.

علیرغم طبیعت غنی و خامه ای آن، ماکارونی آلفردو را می توان با جایگزینی برخی از مواد با جایگزین های سبک تر، سالم تر ساخت. مثلا می توانید به جای خامه غلیظ از شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید و مقداری از کره را با روغن زیتون جایگزین کنید.

همچنین می‌توانید با افزودن کلم بروکلی، اسفناج یا گوجه‌فرنگی گیلاسی، سبزیجات بیشتری را در ظرف اضافه کنید. این تغییرات نه تنها ظرف را سالم تر می کند، بلکه حسی تازه و پر جنب و جوش به آن می بخشد. با تطبیق پذیری و سازگاری، ماکارونی آلفردو یک کلاسیک جاودانه است که همه می توانند از آن لذت ببرند.

برای سفارش آنلاین غذا از کافه رستوران دیبارو در محدوده پیروزی تهران کلیک کنید.

طرز تهیه پاستا آلفردو
طرز تهیه پاستا آلفردو

مناسب ترین پاستا برای طرز تهیه پاستا آلفردو

پاستا آلفردو یک غذای کلاسیک ایتالیایی است که با ماکارونی فتوچینی درست می‌شود که در سس خامه‌ای تهیه شده با کره، خامه غلیظ، پنیر پارمزان و سیر ریخته می‌شود.

در حالی که این غذا از نظر مواد تشکیل دهنده ساده است، کلید طلایی یک پاستای عالی آلفردو در اجرا نهفته است. سس باید به آرامی روی حرارت کم پخته شود و اجازه دهید مواد با هم مخلوط شوند و قوام یکدست و مجلل ایجاد کنند.

پاستا آلفردو میتواند با مرغ یا میگو کبابی برای یک وعده غذایی کامل سرو می شود و یک غذای راحت و محبوب است که در سراسر جهان از آن لذت می برند.

امروزه پاستاهایی در اشکال و اندازه های مختلف از جمله پاستا پنه، پروانه ای،فتو چینی ، اسپاگتی و … وجود دارد، اما معمولاً ازپاستا پنه برای طرز تهیه پاستا آلفردو استفاده می شود. وقتی در مورد طرز تهیه پاستا آلفردو صحبتی به میان می آید اغلب افراد پاستا پنه را به خاطر خود می آورند.

اسم پاستا پنه را حتما در منو رستوران ها دیده اید اگر قصد طرز تهیه پاستا آلفردو را دارید ما در این مطلب طرز تهیه پنه را به شما آموزش خواهیم داد. قبل از آموزش طرز تهیه پاستا آلفردو شما باید یاد بگیرید چطور این سس محبوب ایتالیایی را درست کنید. پس در ادامه همراه رستوران دیبارو باشید.



طرز تهیه پاستا آلفردو - کافه رستوران دیبارو
کافه رستوران دیبارو

مواد لازم برای درست کردن سس آلفردو ایتالیایی

  • 1 پیمانه خامه پرچرب
  • پنیر پارمزان 1 پیمانه
  • کره گیاهی به مقدار 4/1
  • 1 حبه سیر کوبیده شده
  • 2 قاشق غذا خوری شیر برای رقیق کردن خامه
  • ادویه نمک و فلفل به مقدار مورد نیاز
  • اگر دوست داشتید می توانید به مقدار 4/1 جعفری خورد شده به مواد خود اضافه کنید

منبع : Ashpaz.tv

نکات مهم طرز تهیه پاستا آلفردو

برای درست کردن سس الفردو لازم است ابتدا خامه و شیر را با هم میکس کنید تا به حالت رقیق در بیایند و سپس کره را در تابه عمیقی با دمای ملایم آب کنید. وقتی کره ذوب شد، سیر را به تابه اضافه کنید و چند ثانیه تفت دهید.

در ادامه طرز تهیه سس آلفردو، خامه رقیق شده را اضافه کنید و 5 دقیقه هم بزنید تا خامه کاملا با سیر ترکیب شود.

حتما توجه کنید باید مواد داخل تابه را به طور مرتب هم بزنید تا خامه شما نسوزد. برای اضافه کردن پنیر به خامه خود باید صبر کنید از مدت زمان هم زدن شما 5 دقیقه بگذرد.

مراقب باشید بعد از افزودن پنیر باید سس را خیلی سریع هم بزنید. وقتی پنیر آب شد می توانید شعله را خاموش کنید و در آخر جعفری را به سس آلفردو اضافه کنید.

سس تهیه شده به این صورت غلیظ تر است و اگر دوست دارید سس آلفردو کمیرقیق تر باشد می ‌توانید حدود نصف لیوان شیر به مواد فوق اضافه کنید. در واقع مقدار شیر اضافه شده به سس، غلظت آن را مشخص می کند و در نتیجه هر چه بیشتر باشد، غلظت سس شما کمتر می شود.

ممکن است برای درست کردن سس آلفردو خامه در دسترس شما نباشد در این صورت شما دستور سس آلفردو را با شیر و آرد بدون خامه امتحان کنید.

در دستور تهیه سس آلفردو با شیر و آرد، به یک فنجان شیر و دو قاشق غذاخوری آرد نیاز دارید، البته در این دستور بدون خامه باید پنیر پارمزان کمتری به مواد خود اضافه کنید، با این دستور سس آلفردو شما کم کالری تر و سالم تر است.

طرز تهیه پاستا آلفردو - دیبارو
رستوران دیبارو

طرز تهیه پاستا آلفردو با قارچ ومرغ

از معروف ترین پاستاهای رستورانی با سس آلفردو، می توان به طرز تهیه پاستا آلفردو با قارچ و مرغ گریل شده اشاره کرد که طرفداران زیادی دارد.

پس با رستوران دیبارو همراه باشید تا طرز تهیه پاستا آلفردو با قارچ و مرغ را به شما دوستداران غذا توضیح دهیم.

مواد اولیه برای شروع

  • 200 گرم پاستا پنه
  • 300 گرم سینه مرغ یا یک تکه
  • 300 گرم قارچ خورد شده
  • 1 حبه سیر کوبیده شده یا همان له شده
  • به اندازه لازم نمک و فلفل
  • 2 قاشق غذا خوری روغن

در روش طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ ایتدا باید سینه مرغ را با کمی روغن و مواد سیر نمک و فلفل مخلوط کنید تا مرغ شما مزه دار شود و به مدت 2 ساعت درون یخچال نگهداری کنید.

در ادامه طرز تهیه پاستا آلفردو حالا باید درون تابه خود مقداری روغن بریزید و به مدت 5 دقیقه قارچ های ورقه شده را تفت دهید تا آب آن ها کاملا گرفته شود و به رنگ طلایی تبدیل شوند.

در ادامه باید قارچ را از تابه خارج کنید و مرغ را باحرارت بسیار بالا درون تابه تفت دهید به صورتی که درون مرغ آبدار باشد و روی آن سرخ شود. با گذشت 5 -7 دقیقه مرغ را از درون تابه بردارید.

اکنون

باید سس آلفردو خود را که در بالای این مطلب دستور درست کردن آن را به شما توضیح داده شده، درون تابه بریزید و شعله اجاق را روی حرارت خیلم کم بگذارید تا گرم شود.

بعد این کار قارچ و پاستا آبکش شده را درون سس بریید و ترکیبات را به خوبی هم بزنید طوری که سس با کل پاستا مخلوط شود.

بعد از انجام این کار مخلوط درون تابه ( پاستا و سس) را روی ظرف مورد نظر خود بریزید و در نهایت سینه مرغ را که از قبل آماده کرده اید به تکه های کوچک برش داده و روی ظرف پاستا خود قرار دهید.

حالا شما یک پاستا آلفردو خوشمزه برای خودتان تهیه کرده اید و می ‌توانید از آن نهایت لذت را ببرید.

پاستا برای ورزشکاران و بدنسازان چه ویژگی هایی دارد؟

پاستا برای ورزشکارانی که می خواهند درصد بالایی از کربوهیدرات دریافت کنند، انتخابی عالی است،

اما اگر می خواهید بهترین نتیجه پاستا را برای بدنسازی داشته باشید، بهتر است پاستایی را با مقدار مناسب فیبر و پروتئین (حدود 5 گرم) انتخاب کنید.

از نظر ارزش غذایی چون این شرایط را دارد به عنوان منبع متعادل کربوهیدرات در بدن استفاده خواهد شد.

بهترین زمان استفاده از ماکارونی برای بدنسازی قبل از تمرین است زیرا کربوهیدرات موجود در آن انرژی مورد نیاز برای تمرین شما را تامین می کند. اگر انرژی پایدار بیشتری می خواهید، 2 تا 3 ساعت قبل از تمرین پاستا غنی از پروتئین بخورید.

اگر دوست دارید انرژی بیشتری در حین تمرین داشته باشید، این وعده غذایی را بین 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید.

راهنمای طرز تهیه پاستا آلفردو خوشمزه

پاستا آلفردو یک غذای خامه ای و خوشمزه است که فقط با چند ماده ساده درست می شود. برای تهیه بهترین پاستا آلفردو، نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

ابتدا از پنیر پارمزان تازه رنده شده برای بهترین طعم و بافت استفاده کنید.

پنیر از قبل خرد شده اغلب حاوی مواد افزودنی است که می تواند روی بافت سس تاثیر بگذارد. رنده کردن پنیر تضمین می کند که به آرامی در سس ذوب می شود و بافتی مخملی ایجاد می کند.

دوم اینکه پاستا را زیاد نپزید. ماکارونی به پختن در سس ادامه خواهد داد، بنابراین مهم است که آن را al dente (در حد گاز سفت) بپزید تا به ماکارونی خمیری ختم نشود. پاستا را هنگام پختن مرتباً تست کنید و بلافاصله پس از پخت آن را آبکش کنید.

ثالثاً در مورد سس صبور باشید. قبل از افزودن پنیر اجازه دهید کره و خامه چند دقیقه بجوشد و مدام هم بزنید تا سس نسوزد. همچنین مهم است که پنیر را به تدریج اضافه کنید و مدام هم بزنید تا از تشکیل توده جلوگیری شود.

در آخر، اگر سس خیلی غلیظ بود، می توانید آن را با کمی آب پاستا رقیق کنید. مقداری از آب پاستا را قبل از آبکش کردن پاستا رزرو کنید و در صورت نیاز آن را به سس اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.

پاستا سرشار از ویتامین A است که برای پوست مفید است و به رشد سلول های جدید پوست کمک زیادی می کند.

پاستا حاوی زیادی از اسید فولیک است که برای رشد مو مفید است، اگر دچار ریزش مو هستید حتما پاستا را در برنامه غذایی خود قرار دهید. اسید فولیک همچنین به کاهش آکنه و از بین بردن جوش های سرسیاه کمک می کند.

پاستا سرشار از پتاسیم است و برای سلامتی قلب و عروق انسان کاملا مفید است. پاستا به کاهش کلسترول بالا در بدن و پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کند.

پاستا سرشار از کربوهیدرات است و باعث افزایش انرژی در بدن می شود. مصرف پاستا سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد، شما را فعال نگه می دارد و ضعف و خستگی را کاهش می دهد.

پاستا سرشار از آهن است و می تواند به کم خونی زنان باردار کمک کند.

برای افزایش تشکیل گلبول های قرمز خون عالی است زیرا از کم خونی جلوگیری می کند. سطح هموگلوبین بدن را در حد نرمال نگه می دارد.

پاستا سرشار از اسیدهای آمینه و پروتئین است.

پروتئین به حفظ سلامت استخوان کمک می کند و باعث جلوگیری از در استخوان های شما می شود. با خوردن حداقل 2 بار پاستا درهفته مشکل درد مفاصب شما به طور چشمگیری بهبود پیدا می کند. پاستا فواید تغذیه ای زیادی دارد که حتما باید در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

پاستا به خاطر داشتن پتاسیم مفید برای عضلا ت شما می باشد. خوردن منظم پاستا برای جلوگیری از گرفتگی عضلات مفید است. همچنین به تسکین اسپاسم عضلانی و دردهای عضلانی کمک می کند.

با رعایت این نکات می توانید یک پاستا آلفردوی خوشمزه و مخملی درست کنید که مطمئناً تحت تأثیر قرار می گیرد.

طرز تهیه پاستا آلفردو
طرز تهیه پاستا آلفردو

نکات مهمی که هنگام طرز تهیه پاستا آلفردو برای خوشمزه شدن باید بدانید !

انتخاب پاستای مناسب برای طرز تهیه پاستا آلفردو

انتخاب پاستای مناسب برای طرز تهیه پاستا آلفردو با کیفیت مهم است. سعی کنید از پاستاهای فتوچینی با کیفیت خوب و طعم خوب استفاده کنید.

  1. استفاده از پنیر پارمزان اصلی: پنیر پارمزان اصلی تاثیر زیادی بر طعم پاستا الفردو دارد. ترجیحاً از پنیر پارمزان اصلی استفاده کنید و از پنیرهای خریداری شده آماده خودداری کنید.
  2. انتخاب کره با کیفیت: استفاده از کره با کیفیت و نیمه شور، تاثیر مثبتی بر طعم و اغواییت پاستا دارد.
  3. نگهداری آب آشامیدنی: حین پخت پاستا، آب آشامیدنی را در دسترس خود قرار دهید. ممکن است در ادامه پخت پاستا، بخواهید سس را کمی آبکشی کنید و نیاز به آب بیشتر برای رقیق کردن سس داشته باشید.
  4. نمک دهی مناسب: حتماً پاستا را در آب نمکدهی شده پخته و سپس آبکشی کنید. نمکدهی به میزان مناسب به پاستا کمک می‌کند تا طعم بهتری پیدا کند.
  5. افزودن سبزیجات یا گوشت: اگر دوست دارید پاستا الفردو خود را با تنوع بیشتری تهیه کنید، می‌توانید سبزیجات تازه یا گوشت مرغ یا گوشت‌های دیگر اضافه کنید. بهتر است از سبزیجات تازه و مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید.
  6. طعم‌ دهی با فلفل سیاه برای طرز تهیه پاستا آلفردو: افزودن کمی فلفل سیاه آسیاب شده به پاستا الفردو، عطر و طعم جذابی به آن می‌بخشد.
  7. سریع عمل کنید: پاستا الفردو باید نسبت به سایر پاستاها بیشتر در حدود ۳ دقیقه تهیه و پخته شود. از این رو نیاز است همه مواد را به صورت آماده در اختیار داشته باشید تا بتوانید به سرعت آن را تهیه کنید.
  8. مصرف به زودی: پاستا الفردو باید حین گرم و تازه سرو شود، چون با گذشت زمان و سرد شدن، طعم و کیفیت آن کاهش می‌یابد.

همچنین، ترکیب مواد مختلف و تنوع در تهیه این پاستا، به شما اجازه می‌دهد تا آن را به سلیقه خود تنظیم کنید و نتیجه‌ای که بیشتر به دل‌چسبی شما می‌خورد را بدست آورید

سخن آخر

در این مقاله ما انواع روش های طرز تهیه پاستا آلفردو را برای شما توضیح دادیم . همچنین اگر پختن پاستای آلفردو برای شما دشوار میباشد میتوانید به مقاله طرز تهیه پاستا خانگی سر بزنید تا نحوه درست کردن این پاستای خوشمزه را نیز ببینید.

خوشحال میشویم تا نظرات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

1 نظر در “طرز تهیه پاستا آلفردو به روش رستورانی 🍝 ویدیو آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *